Surfcamp and Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu Surfcamp and Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu

Surfcamp and Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 Februari 2013 | Australië, Byron Bay

Nadat we zijn vertrokken uit Sydney maandag, kwamen we aan in spot x. Ons surfkamp! Het was een lange reis (voor Nederlandse begrippen), 8 uur in de bus. Echt mooi uitzicht hadden we niet, het goot buiten. Zo heeft het in Nederland nog niet geregend. De hele dag, non stop bleef het maar regenen. Gelukkig zaten we in de bus! Toen we aankwamen op surfkamp regende het nog steeds een beetje, dus dat was wel jammer. De rondleiding in het kamp in de regen, maar ja er zijn ergere dingen!
Nadat we een rondleiding hadden gekregen door het kamp gingen we een paar drankjes doen met de nieuwe mensen en toen op tijd het bed in om de volgende dag fris en fruitig te beginnen aan onze eerste surfles!
Het ontbijt was tussen half 7 en 9, maar de surfles begon om 9, dus moesten we op tijd op om eerst even een bodem te leggen. Daarna hebben we onze surfplanken gehaald en zijn we het water in gedoken! Wat is surfen moeilijk zeg! Het is me niet gelukt om meteen de eerste dag op te staan op de plank. Het kost je zoveel kracht in je armen en benen om op te staan. Dus ik heb lekker op mijn buik een paar golven gepakt. We hadden iedere dag 2 lessen van 2 uur. 1 les van 9 tot 11 uur 's ochtends en na de lunch van half 2 tot half 4 ongeveer. Daarna hadden we weer avondeten. Dus onze dagen bestonden uit: Opstaan, eten, surfen, eten, surfen, eten, slapen. Maar we hebben wel enorm genoten. Uiteindelijk is het me ook wel gelukt om op een board te staan gelukkig.
Tijdens het kamp hebben we ook een aantal leuke mensen leren kennen, met een ervan hebben we afgesproken in Byron Bay om daar met elkaar op te trekken.
Vrijdag was het surfkamp weer over en waren we klaar om verder door te reizen naar het noorden. Gelukkig reed onze bus wel, de voorgaande dagen waren alle bussen afgelast door de overstromingen waar hier nu sprake van is. Maar daar hebben wij geen last van gehad. Tijdens de reis van surf kamp naar Byron Bay hebben we wel kunnen zien wat voor schade water aan kan brengen. Waar normaal land hoort te zijn, waren nu enorme oceanen te zien.

Na een reis van weer 3 uur in de bus kwamen we aan in Byron Bay. Vrijdagavond hebben we hier eerst een rondje gelopen door de stad. Super leuke sfeer hangt hier. Op bijna iedere hoek van de straat staat iemand muziek te maken of te zingen, erg leuk! Zaterdag zijn we naar het lighthouse gefietst (ongeveer het enige wat je hier kunt doen op zonnen en shoppen na). Daar heb je uitzicht over heel Byron Bay en de omgeving. Heel mooi om te zien! We hebben er zelfs een aantal dolfijnen gezien!
's Middags zijn we naar het strand gegaan en gechilld! 's Avonds de stad in en een keer uit! Was ook erg gezellig.
Maandag hebben we hier een paar surf boarden gehuurd en zijn we gaan surfen hier op het strand, wat toch nog best moeilijk was. De golven zijn hier niet zo fijn om op te surfen als in het kamp. Maar toch leuk om gedaan te hebben!

Nu maken we ons weer klaar om verder te reizen naar het noorden. We gaan vanavond met de bus naar Coolangatta, een klein plaatsje iets zuidelijker dat Brisbane. Daarna gaan we verder naar surfers paradise en Brisbane. Daar zijn we van plan een paar dagen te blijven en te kijken wat daar allemaal te beleven is.
Dat waren weer de avonturen tot nu toe!

Liefs

• 05 Februari 2013 - 10:08

Kimberley:

Hey Anne!

Wat klinkt dat allemaal super leuk! Vooral het surfen :)
    Lijkt me echt leuk zo'n kamp! Maar lijkt mij inderdaad ook behoorlijk zwaar..
    Succes met reizen naar het noorden!

Liefs

Kimberley

• 09 Februari 2013 - 10:45

Oma:

Wat een doorzettingsvermogen!!!!!!

Geweldig Anne!!!!!

Veelplezier en veel liefs van Oma!!!!!

• 09 Februari 2013 - 20:07

Johan En Mary Brands:

Anne.......wat leuk om te lezen wat jullie alemaal doen.Jullie heben in kilometers al een aardig eindje gereisd. Jammmer dat ook daar de regen onophoudelijk kan zijn op een dag, He?
    HIER HEBBEN WE AF EN TOE WAT SNEEUWVLOKKEN OP DIT MOMENT, AAN DE KOUDE KANT DUS.
    Benieuwd naar je volgende verhaal.Veel liefs uit Dieren,,,,,,,

• 11 Februari 2013 - 14:38

Diane:

Jee Anne, wat een verhalen al zeg!
    Je hebt nu al een hoop indrukken.
    Ik hoop dat je foto's maakt en het voor jezelf nog op papier zet.
    Niet veel tijd voor zo te lezen.
    Blijf genieten, wij genieten een beetje mee!

Groetjes

• 12 Februari 2013 - 18:58

Bernie En Jan:

He Anne,

Je verhaal gelezen, geweldige reis en ervaring jullie genieten volop. We zijn wel een beetje jaloers we zitten in de sneeuw en het is koud. We volgen je op het internet.
    Groet van de Spoorstraat