Northern Territory and Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu Northern Territory and Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu

Northern Territory and Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

Eenmaal in Alice Springs hebben we eerst 3 dagen heerlijk uitgerust, lekker uitgeslapen, aan het zwembad gelegen en niks gedaan! We hadden de rust hard nodig na 2 drukke tours.
Na de paar dagen rust was het alweer tijd voor onze volgende tour, Adventure tours Alice Springs!
We werden 's ochtends vroeg opgehaald met een busje met nog ongeveer 20 anderen om naar de rotsen in het midden van het land te rijden. De eerste dag hebben we Kings Canyon beklommen, ofwel Heartattack hill. Heel steil omhoog, maar we hebben het gered! En wat een uitzicht, super mooi!
Die avond hadden we spaghetti bolognese gegeten bij het kampvuur met zijn allen om daarna lekker in onze swag bij het vuur te slapen. De volgende ochtend weer vroeg op, want we zouden naar Uluru gaan! Daar hebben we een wandeling gemaakt van ruim 10 kilometer om de rots heen. En daarna naar de zonsondergang gekeken bij Uluru, heel gaaf. Die avond hadden we kangoeroe en kameel op het menu staan. Heel erg lekker! En natuurlijk weer lekker slapen in onze swag!
Dag 3 moesten we nog vroeger opstaan zodat we de zonsopgang bij Uluru konden zien! Daarna reden we door naar Katja Tjuta, een andere rotsformatie bij Uluru, ook daar hebben we een wandeling gemaakt. En daarna was het alweer tijd om terug te rijden naar Alice Springs.
Daar zijn we nog 1 avond gebleven en de volgende dag vlogen we naar Melbourne.
Melbourne lijkt zo erg op Nederlandse steden. Ik heb nu al een paar keer gehad dat we hier rond liepen en ik dacht dat ik door Nijmegen liep. Heel apart! Maar het is wel een super leuke stad. We hebben hier een paar dagen de stad verkent en toen een auto gehuurd voor een week en de great ocean road gedaan. Na de great ocean road zijn we nog naar phillip island en wilson prom gegaan, maar het regende bij wilson prom zo erg dat we maar ergens anders zijn heen gereden. Wel jammer, wel nog een paar korte wandelingen gemaakt, maar daarna snel weer door gereden!
En nu zijn we weer terug in Melbourne. Nog 2 daagjes hier en dan vliegen we al naar Singapore. Daar nog 5 dagen sight seeing doen en dan vliegen we terug naar Nederland!

• 08 Augustus 2013 - 13:50

Ineke, Richard.:

Hoi, hoi Anne,

Wij sprongen bijna een gat in de lucht toen wij zo rond 2010 hoorde dat jij en Sanne besloten hadden om samen naar Nieuw Zeeland en Australie te gaan, want anders was ze misschien alleen gegaan en dat zagen we niet zo zitten.
    Wij hebben in de afgelopen 7 maanden het "wel-en-wee" van jullie proberen te volgen en met heel veel plezier ook jouw reisverslagen gelezen. Vooruit kijkend lijkt 7 maanden erg lang, maar achteraf is het toch snel voorbij gegaan en ik denk zeker voor jullie. Als je allemaal leest wat jullie gezien, beleeft en ervaren hebben kan ik me voorstellen dat je zegt " het bevalt me hier eigenlijk ook wel".
    Maar goed, nu nog even een paar dagen naar Singapore en dan zit jullie " lange vakantie" of beter gezegd
    jullie "7 ervaringsmaanden" er op.
    Anne, tot volgende week vrijdag.
    Ineke, Richard.

• 10 Augustus 2013 - 08:36

Paps En Mams:

Hoi Anne en Sanne

Veel plezier nog je laatste week in Singapore.
    Nog even volop genieten geblazen in een (volgens ons) weer een heel andere omgeving en cultuur.

We zien jullie vrijdag

Kus
    Paps en mans

• 10 Augustus 2013 - 21:04

Oma:

Wat een heerlijke gedachte jou gauw weer terug te zien!!!
    maar ook wat triest voor jou al dat moois weer achter je te llaten
    Doe voorzichtig de laatste dagen
    Beleef ze intens,genietend met volle teugen!!!
    Dikke kus,
    Oma.