Rest van de oostkust Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu Rest van de oostkust Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu

Rest van de oostkust Australie

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Maart 2013 | Australië, Cairns

Eindelijk weer eens gratis internet gevonden! Ondanks dat de verbinding knaken is en ik het scherm niet eens kan lezen (nee ik begin niet blind te worden, de letters hier zijn gewoon dubbel gedrukt ofzo) ga ik toch een poging wagen om onze laatste weken in Australie te vertellen!
Moet ik wel heeel goed gaan nadenken, want dat is voor mijn gevoel al weer zo'n lange tijd geleden!
Na Rainbow Beach zijn we door gereden met de bus nanr Bundaberg! Daar zijn we op bezoek gegaan bij Shirley, wat een onwijs lieve vrouw! We zijn daar ook wat langer gebleven dan eigenlijk de bedoeling was, omdat het er zo gezellig en fijn was. We zijn daar naar de rum destillery gegaan (de place to be in Bundaberg). Daar komt de beroemde rum vandaan die ze eigenlijk alleen in Australie verkopen. Natuurlijk hebben we ook een paar rum soorten uitgeprobeerd, jammie jammie! We zijn in Bundaberg ook bij de schildpadden wezen kijken. We hebben alles gezien wat er te zien valt. Heel erg veel geluk gehad daarmee, de meeste mensen zien helemaal niks. Lucky bastards dus.. We hebben eitjes zien uitkomen en we hebben de baby schildpadjes daarna de zee ingeleid. Daarna hebben we een schildpad het strand op zien komen lopen om een gat te graven voor haar eieren (wat een slome beesten, moesten super lang wachten voordat we achter de schildpad door konden lopen omdat we haar anders zouden storen en dan zou ze geen eieren meer leggen), als laatste hebben we een schildpad daadwerkelijk eieren zien leggen in een groot gat, volgens mij waren het er een stuk of 200! Na een paar uur daar hadden we het wel weer gezien en konden we lekker naar ons eigen bed in onze eigen prive!!! kamer slapen. We hebben ook heel veel schade gezien aan de huizen en wijken gezien in Bundaberg door de overstromingen. Best heftig om mee te maken, maar ook wel weer heel mooi om dat te zien!

Na Bundaberg zijn we in 1 keer doorgereden naar Airlie Beach naar de Whitsunday eilanden. We waren bang dat als we nog ergens een tussenstop zouden maken we weer vast zouden komen te zitten vanwege de overstromingen. Dus we hebben een paar extra dagen gehad in Airlie Beach. Op zich best een mooi stadje, er is in ieder geval meer te beleven als in Rainbow Beach. Maar ook nog niet echt bijster veel. Het is zelfs nog een stuk kleiner als Brummen city. Maar het weer en het uitzicht is er wel stukken beter ;) We hebben er best veel zon gehad, de eerste dag dus lekker aan de lagoon gelegen en wat gezwommen. Het wordt afgeraden om in de zee te zwemmen vanwege de kwallen. Als die je steken heb je een best grote kans op overlijden, liever niet dus! Van Airlie Beach zijn we met een zeilboot naar de Whitsunday eilanden gevaren. Heel erg mooi! We hebben 2 nachten en 2,5 dag ongeveer op een boot doorgebracht en rond de eilanden daar gevaren. We hebben whitehaven beach gezien (echt wit strand, heel apart en lekkere pedicure gehad). Met het zand kon je je ook heerlijk scrubben en je tanden poetsen, wel een rare sensatie en vervolgens heb ik nog een paar uur zand in mijn mond gehad, niet voor herhaling vatbaar. We moesten ook een stingersuit aan van top tot teen voor de kwallen, onwijs sexy outfits! De volgende dag zijn we naar een plek gegaan waar we heel mooi konden snorkelen. Heel erg mooi! Aan het eind van de middag zijn we naar een strandje gevaren waar we wat informatie kregen over de eilanden en waar we waren geweest de afgelopen dagen. De volgende ochtend was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar Airlie Beach!

Van Airlie Beach zijn we doorgereden naar Cairns met de nachtbus. We kwamen sochtends heel vroeg aan en zijn eerst naar de MacDondalds gegaan voor een lekker ontbijtje (gewoon toast hoor, geen burgers of friet). Die dag zijn we vooral erg moe geweest en hebben niet heel veel gedaan. We hebben een beetje rondgewandeld door de stad, die overigens erg klein is wat we niet hadden verwacht.De tweede dag in Cairns hadden we meteen een uitje gepland, duiken in het great barrier reef! We zijn tot 8 meter diep gedoken, super gaaf om gedaan te hebben. Sanne had de instructeur aan een hand vast en ik had zijn andere hand vast, erg romantisch! Zo zijn we door het barrier reef gedoken! Ook hebben we die dag nog gesnorkeld boven het barrier reef, paar mooie foto's geschoten met een onderwater camera!
De dag daarna hadden we weer een trip, dit keer naar het regenwoud in Cairns. We werden 's ochtends vroeg opgehaald en zijn naar een aantal watervallen en stukken regenwoud gereden. Lekker gezwommen en een paar mooie poses die we hadden nagedaan van de herbal essence reclame bij de millaa millaa falls. (zoek maar op op internet ;))
Die avond was onze laatste avond in Cairns, de volgende dag vlogen we naar Auckland Nieuw Zeeland!

• 25 Maart 2013 - 06:41

Linda:

Heey an
    Wat leuk om weer iets van je te lezen.
    Zo te lezen heb je het super na je zin. Wat een ervaring zeg! Ik zeg lekker genieten daar, en hou ons op de hoogte van je belevenissen
    Liefs Kevin en Linda