Coolangatta to Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu Coolangatta to Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu

Coolangatta to Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Februari 2013 | Australië, Rainbow Beach

Dat is weer een tijd geleden! Zo veel nieuwe dingen weer meegemaakt en beleefd.
Laat ik maar bij het begin beginnen..
Toen we zijn vertrokken uit Byron Bay zijn we met de bus een klein stukje verder naar het noorden naar Coolangatta gegaan. Dat is eigenlijk maar een klein gehuchtje (vergelijkbaar met zutphen), daar zijn we 2 nachten gebleven om even bij te komen van alles. We hebben daar ook niet veel gedaan, alleen een wandeling over het strand en 's avonds rondgewandeld. Kortom, even bijgekomen van de afgelopen weken.
Na Coolangatta zijn we naar Surfers Paradise gegaan, waarom ze het een paradise noemen is mij niet helemaal duidelijk. Het enige wat je er kan doen is stappen. Het is een echte uitgaanswereld, voor de rest is er niks te doen. Behalve dan chillen aan het strand, maar dat kan overal hier. We zijn daar dan ook maar 1 nacht gebleven, wel wezen stappen. Hele leuke avond gehad met de mensen uit ons hostel en ook nog een paar nieuwe mensen leren kennen. Maar na 1 nacht hebben we het daar wel gezien!
Dus weer verder van Surfers Paradise naar Brisbane. We wisten niet zo goed wat we konden verwachten, omdat de meeste verhalen over Brisbane niet heel positief waren. Maar toen we aankwamen leek het meteen erg veelbelovend! Toen we aankwamen in ons hostel kregen we een gratis uprade van een 6 persoonskamer naar een prive kamer. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! In Brisbane zijn we weer een paar mensen van surfkamp tegen gekomen en daarmee rondgehangen. We hebben ook door Brisbane weer een wandeling gemaakt. Onze tweede avond konden we blijven eten bij een kennis van Sanne, super lekker! We hadden eend, kip, spare ribs, bami.. Zo veel keus en zo onwijs lekker, ik heb in tijden niet meer zo lekker gegeten! Zelf eten we 6 van de 7 dagen pasta of rijst met af en toe eens vlees en wat groentes. Heel gezond is het dus niet. We hebben ook een rondvaart tour gedaan op de lokale city cat, dan ga je over de rivier naar verschillende haltes om dingen te bekijken. Was ook erg leuk! We hebben ook nog een middagje doorgebracht aan de Lagoon in Brisbane. Dat is een soort buitenzwembad. bij gebrek aan een zee of strand in Brisbane hebben ze een Lagoon. Erg mooi! In Brisbane zijn we ook nog een paar avonden uit geweest, erg grappig! De meeste mensen zijn onwijs dronken, dus daar kun je makkelijk grapjes mee uithalen of ze gewoon uitlachen! Puur leedvermaak dus..
Na Brisbane door naar Noosa, dat is ook weer een klein plaatsje iets verder naar het noorden. Daar heb ik een dag trip gedaan door de Noosa Everglades. Sanne had de trip niet geboekt, dus ben ik alleen gegaan. Maar wat was dat mooi. Je wordt 's ochtends om half 9 opgehaald met een boot en vervolgens vaar je dan over de Noosa River naar de Everglades om daar alle natuur te bekijken. Ik heb een aantal mooi plaatjes geschoten! We maakten ook een paar keer een pit stop om rond te lopen en wat te eten en drinken. Er zat een lekkere barbie (barbeque) bij met steak en worstjes! Na de lunch zijn we langzaam aan weer richting de stad gevaren. Tegen een uur of 4 was ik weer terug! De dag erna ben ik samen met Sanne door het National park gelopen, op zich wel mooi.. Maar het zijn eigenlijk gewoon een aantal bomen en andere planten. Dus heel anders als bijvoorbeeld de Veluwe of Posbank is het niet. Wel mooi om het gezien te hebben, maar ja, niet heel bijzonder.
Nu zijn we in Rainbow Beach, we zijn niet terug gekomen van Fraser Island. Ook wel K'gari (paradijs) genoemd. We zijn daar vrijdag heengegaan in de loop van de ochtend (het duurde nogal lang voordat alles ingepakt was) en zondagmiddag kwamen we weer terug op het vaste land.
Het was een super mooi eiland, er was van alles te zien!
We werden opgedeeld in groepen van 8 mensen en iedere groep kreeg hun eigen auto. Daarmee konden we dan over Fraser rijden! Dus zelf heb ik ook gereden door de bossen en over het strand. Super leuk, er zijn geen echte wegen, het hele eiland bestaat uit zand.
Dus alles wordt ook heerlijk zanderig! De eerste dag zijn we naar het meer Wabby gereden. Een erg mooi schoon meer waar je lekker in rond kan zwemmen. Het is onderaan een gote duin gelegen, je kan zo van de duin in het meer rollen. Het water is ook lekker warm.
Na lake Wabby zijn we naar ons kamp gereden en hebben daar alles opgezet. De eerste avond hadden ze een foutje gemaakt (niet voor ons gelukkig), ze waren kookplaten vergeten mee te nemen. Dus helaas moesten we uit eten op het eiland. Erg jammer zo'n all you can eat buffet :P. We hebben dus allemaal onwijs veel gegeten! Daarna zijn we terug gereden naar ons kamp en hebben we lekker wijntjes (erg lekker niet, want de wijn of goon is hier niet te drinken, maar de rest van de alcohol is allemaal veels te duur!) gedronken met de hele groep zodat we niet al te slecht sliepen. We hadden geen matrassen of kussens, dus we sliepen op de harde grond, gelukkig was het een zandgrond! Maar echt lekker slapen hebben we niet gedaan. Ook douches en toiletten waren er niet, dus dat was wel even afzien voor een paar dagen! Maar het was het zeker waard! De tweede dag zijn we naar Lake Allom gereden, er wordt gezegd dat dit meer helende krachten heeft, dus daar hebben we een lange tijd in rondgezwommen! Ik ben de eerste dag 100 keer (echt waar, iemand heeft ze geteld) gestoken door de muggen, dus ik kon de helende krachten goed gebruiken! Daarna zijn we verder gereden naar Eli Creek, deze Creek heeft het schoonste water van de hele wereld of heel Australie.. In ieder geval heel mooi en schoon. Ook heerlijk om even een douche in te nemen, wel zonder zeep en shampoo omdat dat verboden is in de meren. Maar je voelt je wel weer fijn schoon als je uit het water komt. We zijn de laatste dag naar Indian Head gegaan, dat is het lookout punt van Fraser of 1 van de lookout punten. Je kan daar over de zee uitkijken, erg mooi! Ook hebben we gezwommen in Lake MacKenzie, het grootste meer op Fraser. Druk en vol programma dus..
Toen we weer terug kwamen in het hostel op het vaste land hebben we eerst een lekkere lange douche genomen!
Nu is het 2 dagen even bijkomen voordat we weer verder gaan. De volgende stop is Bundaberg!

• 18 Februari 2013 - 11:36

Paps En Mams:

Hoi meissie Wat een prachtige tijd heb je toch. We zijn best wel een beetje jaloers op je. Zo te horen geniet je met volle teugen van al het moois dat je tegenkomt onderweg. De avonturen op Fraser island
    moeten geweldig zijn geweest. Ik probeer het me in te beelden en zie dan door je verhalen mooie plaatjes.
    Als je weer thuis bent ben ik heel benieuwd of de beelden kloppen met de foto's die je hebt gemaakt.
    Het auto rijden zal vast cool zijn geweest. Als je dit leest zou je dan een keer naar huis willen bellen.

Heel veel liefs papa en mama

• 19 Februari 2013 - 16:36

Eef:

Hee lieverd,

Wat leuk om waar wat van je te lezen! Het gekke alleen is dat ik er geen mailtje van krijg, van Sanne's blog wel.. Dat mag natuurlijk de pret niet drukken, kijk regelmatig of je nog wat geschreven hebt. Zijn je muggen bulten al langzaam verdwenen of word je nog steeds gestoken!?
    Ben ontzettend jaloers op dat chillen van je haha. Heerlijk om geen planning en 'tijd' te hebben. Maar vooral het heerlijke weer en veel zon!
    Ik begin je al wel te missen hoor!! Vooral nu we al een tijd niet meer hebben geappt. Kan je nog wel appen of moeten we overgaan op mailen?

Lieverd pas goed op jezelf daar tussen de overstromingen! Laat je even weten wanneer je weer kan skypen? Kan ik je bruine lichaam weer bewonderen en je mede skypers.

Dikke kus vanuit een regenachtig, koud en droevig Nederland! We want the sun!!!

• 22 Februari 2013 - 20:47

Oooma Bartelds:

Lieve geweldigmoedige kleindochter

Wat maak je toch veel mee en wat lekker ;die zon elke dag

Vanmorgen heeft het hier weerl licht ge sneeuwd

Of maak ik jou nu ook jaloers? Meiske Geniet maar volop en wees voorzichtig!!!!!

Dikke kus van oma****

• 01 Maart 2013 - 19:10

Bernie En Jan:

He die Anne wat fijn om te lezen dat jullie je zo goed vermaken en zoveel mooie indrukken op doen. Alleen jammer van al die muggen 100 keer gestoken is niet prettig wat een jeuk zul je gehad hebben. Anne nog heel veel plezier geniet ervan. Lvgr Jan en Bernie XX

• 11 Maart 2013 - 11:22

Ramiro En Karin Wanga:

Hoi Anne, vandaag even een felicitatie voor je omdat je moeder jarig is.
    Raar om dan aan de andere kant van de wereld te zitten natuurlijk.
    Hopelijk kunnen jullie wel even skypen met elkaar.
    Leuk om al jullie verhalen te lezen, geniet er nog maar lekker van!!!

Lieve groeten uit Nijmegen van ons 3 tjes. Ramiro, Karin en Randy