Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Bartelds - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Januari 2013 | Australië, Sydney

20 januari 2013

Derde dag alweer! We hebben net uitgecheckt bij ons eerste hostel en nu wachten we totdat we naar de volgende kunnen, daar konden we pas 's middags in. Dus nu even chillen en uitrusten en dan weer bepakt en bezakt naar de volgende. Het plan is om daar nog een weekje te blijven zodat we australia day (groot feest in Sydney met vuurwerk ) nog mee kunnen maken hier. Dat is de 26ste, daarna pakken we de bus en reizen verder naar het noorden. In de afgelopen 2 dagen hebben we al een boel gezien en gedaan. Lange wandelingen gemaakt! De eerste dag hebben we een rondleiding gekregen door de stad en hebben we de Sydney harbour bridge, Sydney opera house, oude gedeelte van Sydney en nog veel meer gezien. De tweede dag zijn we er zelf op uitgegaan en hebben we een aantal stranden bekeken. We zijn begonnen bij maroubra beach en zijn toen naar coogee beach gelopen. Daarna zijn we met een bus naar Bondi beach gegaan. Vandaag wilden we een wandeling gaan maken door de botanic gardens. Maar dat wordt pas later waarschijnlijk omdat we eerst nog moeten wachten totdat we het andere hostel in kunnen.
Het weer is hier heel anders dan in Nederland, de eerste dag hadden we 46 graden, echt super heet! De tweede dag was wel een stuk koeler, rond de 24 graden.
De kamers zijn wel erg wennen. Privacy ken je hier niet echt, je slaapt op een kamer met minimaal 5 anderen (nu met 9), dus bent nooit echt alleen. En de douches en wc's lijken heel erg op die van een camping, dus dat is wel beetje wennen. Maar ja, zal wel loslopen uiteindelijk ;)
We lopen nu richting ons hostel, dus dit was hem wel voor deze keer!

• 20 Januari 2013 - 09:56

Paps En Mams:

Bondi Beach?
    En waar zijn de foto's met de mannen met de sixpacks?

Leuk te horen dat je al zoveel hebt gedaan.
    Ga je ook nog het binnenland van Sydney in? Of gaan jullie langs de kust omhoog?
    We lezen het wel in het volgende verslag.

Kusjes
    Paps en mams

• 20 Januari 2013 - 10:25

Cindy:

An, goed om te horen dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen!
    En dat je in zo'n korte tijd al veel hebt gezien. Laat staan hoeveel je nog te wachten staat!
    Ik verwacht natuurlijk ook nog wat foto's met leuke lifeguards ;)
    Veel plezier! Groetjes Cindy

• 20 Januari 2013 - 10:29

Eva:

Leuk om te lezen dat jullie al zoveel gezien hebben! Het weer zal inderaad wel wennen zijn. Maar alles beter dan hier, gevoels temperatuur van -13.
    Hoe was Bondi Beach? Alle knappe mannen in real life bewonderd?
    Veel plezier in jullie volgende Hostel en in Sydney!!

Dikke kus
    Eef

• 20 Januari 2013 - 11:34

Daan:

We want Hoppo!!!

• 20 Januari 2013 - 11:41

Kevin En Linda:

Wat goed te horen dat jullie de eerste dagen goed zijn doorgekomen! Al veel gedaan in korte tijd zeg, leuk! Maar jij hebt betere temperaturen dan hier.... Hier echt te koud!
    Heel veel plezier de komende tijd, en we hopen snel weer iets van je te lezen.
    Liefs Kevin en Linda

• 20 Januari 2013 - 14:34

Stef En Jolanda:

Wauw Anne, wat een ervaringen al, leuk hoor. En dan die temperaturen.....slik.
    Heel veel plezier en die 'campingdouches en wc' wen je vast wel aan.
    Groeten van de buurtjes.

• 23 Januari 2013 - 00:01

Diane:

Eindelijk gevonden....
    Wat goed om wat over je te lezen. Wat heb je al veel gedaan en gezien zeg.Iedereen heeft het over de temperatuur in Australië. In Brummen praten ze allemaal over het strooibeleid van de gemeente. Haha daar kan jij je vast niets bij voorstellen. Wij zagen jou al wel voor ons met hele rode blosjes op de wangen.Veel plezier verder en blijf ajb veel schrijven en foto's plaatsen.Groetjes

• 05 Februari 2013 - 02:24

Anne Bartelds:

Het spijt me zeer mensen, maar toen ik op Bondi was waren er geen strandwachten te zien. Alleen de vrijwilligers. Dus ik heb geen foto's kunnen maken, ook niet van Hoppo Daan :( I'm sorry!